ככה מארחים אורחים

תמיד פרגולות בחצר היו סימן לבעלי ממון ויכולת, בעבר היוונים היו יושבים תחת עלי התאנה או גפן כדי להתחמק מקרני השמש ועם השנים החלו להיבנות פרגולות מסוגים שונים, הראשונים ביותר היו פרגולות אבן ועץ, אלו היו חומרי הגלם הנפוצים ביותר, כיום גם ניתן לראות בבתים, מרפסות וחצרות פרגולות אבן, אך הנפוצות ביותר הן פרגולות אלומיניום ופרגולות עץ. אז אילו פרגולות קיימות ומי מהן מומלצת ועדיפה לנו? על שאלות אלו ועוד בהמשך.

קיץ, חורף, סתיו אביב פרגולות סביב סביב

זה לא סוד שלנו בארץ יש יותר קיץ מחורף, הימים השמשיים והחמים שלנו רבים הרבה יותר מימי החורף. ובנוסף לכך אנחנו גם עם שאוהב לארח, על האש, למסיבת יום הולדת או אפילו למשחק המונדיאל. עד לא מזמן מרבית הפרגולות שנבנו היו עשויות עץ, ואילו פרגולות אלומיניום היו נחלת העשירים ובעלי היכולת. אולם כיום אלומיניום הפך להיות חומר גלם בר השגה והרבה מעבר לכך האלומיניום חוסך בעלויות לאורך הזמן וזאת מהסיבה שאין צורך בתחזוקה, האלומיניום עמיד בתנאי מזג אוויר, אינו מתקלף וחרקים לא מזיקים לו, כך שבחשבון פשוט אנו מבינים שפרגולות אלומיניום לעומת פרגולה מעץ הן חסכוניות יותר. יתרונות נוספים שיש לפרגולות שניתן לבחור בין פרגולה שתהיה למטרת הצללה בלבד לעומת פרגולה אטומה למים שניתן לשבת תחתיה גם כאשר יורד גשם. בנוסף לסוג הקירוי של הפרגולה ישנם גם הבדלים בין סגנונות הבניה שלהן, יש פרגולות צמודות קיר, פרגולות אלומיניום תלויות ופרגולות על עמודים, לכל אחד מהסגנונות יש דרכים ושיטות התקנה שלרוב מושפעות מתנאי השטח ורצון הבעלים.

מי הפרגולה המתאימה לנו ביותר?

הבנו שיש פרגולות בעלות אופי וסגנון שונה בין אחת לשנייה ועל מנת שנבחר את זו המתאימה לנו ביותר כדאי שנכיר את הסגנונות השונים:
פרגולה תלויה – פרגולה בלי עמודים, לרוב מקובעת בצד אחד לקיר ובחלקה המרוחק מחוזקת על ידי שלשלאות או מותחנים. פרגולות תלויות בעלות יתרון גדול, הן חוסכות מקום כי אין עמודי תמיכה. לרוב יתקינו אותן במרפסות או במקומות שחשוב להשאיר את הקרקע פנויה ממכשולים.
פרגולה על עמודים – היתרון הבולט של פרגולות על עמודים שניתן להתקין אותם בכל מקום, בכל מצב וללא תלות לתנאי השטח, הסיבה היא שהמתקין יוצר את תנאי השטח בעצמו להתקנה,יוצק יציקות או משטח שעליו מקבעים את עמודי הפרגולות. סגנון זה אינו מחייב מבנה צמוד.
פרגולה צמודת קיר – יציבות מובטחת בסוג פרגולה זה. קיר המבנה משמש כבסיס לפרגולה והצד השני שלה מונח על עמודי תמיכה, סגנון בניה זה נפוץ מאוד ולרוב נוכל לראות את הפרגולות האלו בבתים פרטיים ביציאה אל החצרות.
פרגולה להצללה – כל פרגולה מכל סוג היא פרגולה להצללה, יש סגנונות בנייה שיוצרים יותר צל, חלקם פחות, אך המטרה היא אחד ליצור צל. את ההצללה יוצרים בעזרת סרגלים המותקנים לרוחב או לאורך הגג ומונעים מהשמש לחדור בצורה ישירה לתוך חלל הפרגולה.
פרגולה אטומה – פרגולות אטומות הן פרגולות ששמו על הקירוי שלהן לוחות למניעת חדירה של מים, היתרון הוא שניתן להשתמש בהן גם בימי החורף החיסרון הוא שבימי הקיץ הקירוי האטום ימנע גם את אוורור החלל המקורה, מומלץ להתקין גג שניתן לווסת את ההצללה שלו ובכך להגדיל את טווח השימוש.

שתפו


שינוי גודל גופנים
ניגודיות
?
צריכים עזרה?