פרגולות

מתי חשוב להתקין פרגולה

פרגולות קיימות מסוגים רבים ומתאימות למקומות שונים וצרכים שונים. כאשר מחפשים להזמין פרגולה חדשה, חשוב להבין את השטח בו היא תותקן. האם השטח הוא פרטי, האם הוא שטח ציבורי או האם הוא שטח משולב. מה היינו רוצים להשיג מהפרגולה, האם היא אמורה להיות רק פתרון הצללה או שהיא גם אמורה להיות אסתטית ומותאמת בדיוק אל הסגנון האדריכלי / עיצובי בו היא תותקן. בסופו של דבר, חשוב מאוד להבין את השטח בו הולכת להיות מותקנת פרגולה ולהבין איזו מהן היא זו שתתאים אליו בצורה הטובה והפונקציונלית ביותר. בתוך ענף ההצללה נוכל למצוא סוגים שונים של פרגולות העשויות עץ, פרגולות מברזל, פרגולות מחומרים משולבים וגם פרגולות אלומיניום המעוצבות בסוגים וסגנונות שונים. פתרון הצללה מוכרח להיות איכותי כך שיוכל להחזיק מעמד זמן רב ללא תחזוקה שוטפת, תיקונים החלפות וכדומה. בנוסף, פרגולה צריכה להיות יציבה ומותקנת כראוי כך שמומלץ לפנות אל חברה מקצועית בענף לייעוץ והכוונה וכמובן להזמנה והתקנה.

היכן כדאי להתקין פרגולה

פרגולות אפשר להתקין בכל מיני שטחים שונים, תלוי כמובן במה אתם רוצים ולמה אתם זקוקים. הנה כמה דוגמאות לשטחים ומקומות שיקבלו תועלת מהתקנת פרגולות:

  • גינות ציבוריות – פרגולות נוכל למצוא בדרך כלל בגינות ציבוריות. הפרגולות סביר להניח, יהיו עשויות מעץ על מנת להשתלב באופן אסתטי במקום בו ישנם עצים ופרחים. פרגולות בגנים ציבוריים בדרך כלל מגנות רק מפני השמש, תלוי בעיצוב הפרגולה.
  • חצרות פרטיות – פרגולות עבור חצרות פרטיות תהיינה מאוד יעילות עבור אנשים שאוהבים להנות מתנאי חוץ בכל עונות השנה. ישנן פרגולות שמתאימות ומיועדות במיוחד לעמידה ממושכת בכל תנאי האקלים. פרגולות אלו מעניקות גם הצללה מפני השמש וגם הגנה מפני הגשם תוך כדי שמירה על האסתטיקה ועל האיכות שלהן.
  • מרפסות פרטיות וציבוריות – פרגולות ניתן להתקין גם במרפסת פרטית וגם בציבורית. מרפסות פרטיות הן קטנות יותר אז מומלץ להתקין בהן פרגולה תלויה על מנת לא לבזבז מקום משטח המרפסת.
  • מוסדות חינוכיים – פרגולות ניתן בעצם להתקין בכל מקום ציבורי. אם אנשים בדרך כלל מתאספים בחוץ, רצוי שהפרגולה תגן מפני כל תנאי מזג האוויר ושכמובן תוכל לספק הגנה עבור שטח גדול שיכיל כמות גדולה של אנשים.

חומרים

על מנת שפרגולות יצליחו לעמוד בפני מזג האוויר באופן יציב ולשמור על אסתטיקה לאורך זמן, רצוי ומומלץ שהן יהיו מיוצרות מחומרים המתאימים באופן מדויק ליישומים בתנאי חוץ. לוחות עץ הם יפיפים ומייצרים מראה חם וביתי אך בעונת החורף, העץ עלול לספוח מים, להתנפח וכתוצאה מכך להתחיל לייצר ריקבון. ברזל עלול לייצר קורוזיה וכתוצאה מכך נזדקק לתחזוקה וטיפול באופן שוטף. פרגולות העשויות אלומיניום מצליחות לעמוד בכל התנאים השונים, אין זה משנה אם זה קיץ או חורף. בנוסף, הודות ליכולות הכיפוף הגבוהות של האלומיניום, ניתן לייצר ולעבד אותן בסגנונות שונים ורבים עבור כל לקוח ולקוחה באופן אישי.

שתפו


שינוי גודל גופנים
ניגודיות
?
צריכים עזרה?