מדריך לבחירת הפרגולה הנכונה ככה תבחרו נכון !

כולנו כבר יודעים כי פרגולה כבר מזמן אינה דבר שיש להקל בו ראש ובטח שאי אפשר לוותר על פרגולה בחצר. השמש שלנו נמצאת בשמים הרבה יותר ימים מאשר ענני הגשם ולכן פרגולות השתלבו בנוף החצרות והגינות שלנו בצורה טבעית ביותר. יש לא מעט סוגים ואפשרויות לבנות את ההצללה שלנו כאשר אם בעבר היחסית לא רחוק פרגולות עץ היו הנפוצות ביותר הרי שכיום האלומיניום הינו השחקן הראשי בכל הנוגע לסככות, הצללות וקרויים. יש 3 סוגים של פרגולות אלומיניום עיקריים והם פרגולות אלומיניום תלויות, פרגולת אלומיניום על עמודים ופרגולות אלומיניום צמודות קיר. עם 3 הסוגים הללו אנו יכולים לתת מענה לכל סוג ואופי שלח התקנה, בכל מיקום ובכל מצב. הסיבה לכך היא הקלות שבה ניתן ליצור ולתמרן את פרופילי האלומיניום בהתאם לצורך שלנו.

הבהרות והסברים על סוגי הפרגולות השונות

כאמור ישנם 3 סגנונות בנייה עיקריים של פרגולות כאשר כל סוג וסגנון מותאמים לצורך ולאופי המקום בו מיועדת ההתקנה. אם כן מי ומתי ואיזה פרגולות אנו נצטרך? איזו מהפרגולות היא אכן זו שתתאים לנו ביותר ואיתה נוכל לנצל את המקסימום? לפניכם הבהרות לגבי הסוגים השונים:

 

  • פרגולות אלומיניום תלויות – הפתרון היעיל והנפוץ ביותר כיום לביצוע הצללה וירוי הוא על ידי התקנת פרגולות אלומיניום תלויות. היתרון הבולט הואר החיסכון העצום במקום, בעוד שסוגי התקנה אחרים "גוזלים" שטח יקר על ידי עמודי התמיכה הרי שתליית הפרגולה באוויר נתמכת רק על ידי הקיר הצמוד מאחור ועל ידי כבלים או שרשראות.
  • פרגולות אלומיניום צמודות קיר – שיטה נפוצה לא פחות היא על ידי שימוש בקיר תומך ו 2 עמודים באופן זה ניתן להיצמד אל הקיר שמשמש ליציאה לחצר, שיטה זו אולי בדיוק חוסכת מקום בגלל עמודי התמיכה אולם אלו פרגולות מהיציבות והחזקות שקיימות. לכן אם אנו מחפשים חוזק ויציבות סביר שבזה אנו נבחר.
  • פרגולות אלומיניום על עמודים – בניית פרגולות מסוג זה מאפשרות לנו את הניידות להקמה בכל מקום שנרצה ללא תלות בקיר, גג או מבנה. בעזרת 4 עמודי תמיכה המקובעים לאדמה על ידי ביטון או קיבוע ליציקת בטון תוכלו להתקין פרגולות ללא תלות בשום דבר למעט השטח המיועד להתקנה.

 

  • פרגולות אלומיניום חשמליות – סוג נוסף של פרגולות שחדר לחצרות ולגנים בשנים האחרונות הוא פרגולות חשמליות, למעשה זו פרגולה לכל דבר ועניין שניתן9 להסיט את הקירוי שלה על ידי מערכת מנוע חשמלית, הקירוי ניתן לפתיחה וסגירה ובכך להגדיל את השימושיות של הפרגולה לכל עונות השנה.

אז איזו פרגולה מתאימה לנו?

על השאלה תוכלו לענות רק אם תגדירו במדויק מה הייעוד והצרכים שיש לכם, כאמור פרגולות יכולות לשמש אותנו במגוון אפשרויות ונוכל בנוסף להגדיר את השימוש לימי החורף או הקיץ על ידי בחירת קירוי מלא או חלקי. פרגולות עם קירוי מלא ימנו ממים לחדור ואילו פרגולות עם קירוי חלקי יתנו הצללה מצוינת אך בימי החורף לא נוכל לשבת תחתיה. לכן בעת תכנון ההצללה שלכם כדאי שתתייעצו עם המתקין על מנת שתוכלו לבחור נכון, קחו בחשבון שגם אם בחרתם פרגולה עם הצללה חלקית כלומר לא אטום הלמים תמיד תוכלו להוסיף לוחות קירוי מלא ואף להסירם שתרצו.

שתפו


שינוי גודל גופנים
ניגודיות
?
צריכים עזרה?